BHP w pracy to niezwykle ważna sprawa, szczególnie w firmach, gdzie występuje bezpośrednie ryzyko doznania uszczerbku na zdrowiu. Nad wszystkimi procesami z tym związanymi czuwa zazwyczaj zatrudniony specjalnie do tego celu pracownik tzw. „behapowiec”. Koszty zatrudnienia i stworzenia miejsca do pracy takiego behapowca są dość wysokie a przepisy wymagają spełnienia wszystkich procedur BHP. Co robić by zaoszczędzić trochę pieniędzy? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Pełna obsługa BHP za niewielkie pieniądze.
BHP to oddzielny dział działalności każdej firmy wymagający od nas spełnienia wielu wymagań, przeprowadzenia szkoleń pracowników, odpowiedniego oznaczenia zakładu, przygotowania wytycznych dla pracowników i tak dalej. Jest tego bardzo dużo. Zwykle robi to specjalnie zatrudniona osoba, dla której musimy stworzyć oddzielne stanowisko pracy, potocznie mówiąc behapowiec. Są to nie małe koszty. Jest jednak sposób na oszczędności nawet i w tym sektorze – outsourcing BHP, czyli zlecenie pełnej obsługi firmie zewnętrznej.
Przyjmijmy, że miesięczne wynagrodzenie inspektora BHP wynosi od 4 tyś. do 7 tyś. na rękę. Do naszego przykładu weźmy 5 tys. zł. Całkowity koszt utrzymania takiego pracownika to 8 530,77 PLN miesięcznie przy obecnych kosztach 2021 rok. Średnio kompleksowa obsługa BHP zlecona firmie zewnętrznej będzie nas kosztować od 550 zł. przy zatrudnieniu od 51 – 100 pracowników do tego należy doliczyć koszty jednorazowe na przykład szkolenie wstępne nowozatrudnionego pracownika ok 40,00 zł brutto/osoba. Podsumowując wszystko i tak wychodzi dużo taniej. Dodać należy, że takie usługi BHP zwykle dostosowywane są do realnych potrzeb danej firmy a ceny ustalane są indywidualnie. Można więc wynegocjować bardzo dobre warunki współpracy pozwalające na jeszcze większe oszczędności.
Super rozwiązanie 🙂